seurakuntamme historiaa

Miehikkälään helluntaiherätys saapui jo yli 100 vuotta sitten! Ensimmäiset helluntaievankelistat löysivät tiensä paikkakunnallemme vuonna 1922 ja tämän vierailun synnyttymä kipinä johti pian paikallisen helluntailiikkeen syntymiseen. Varsinainen Miehikkälän helluntaiseurakunta perustettiinkin jo vuonna 1929, alkuun tosin Helluntaiystävien nimellä.

Helluntaiseurakunnan alkuaikoja Miehikkälässä

Alkuun uusi liike synnytti mielenkiintoa ja jakoi toki mielipiteitäkin. Toiminta oli kuitenkin hyvin aktiivista, kokouksissa kävijöitä riitti ja ihmisiä tuli uskoon. Tilaisuuksia ja toimintaa järjestettiin kodeissa ympäri pitäjää. Näin jatkuikin vuosikymmeniä, kunnes alettiin kokea tarvetta omalle seurakunta-rakennukselle, jossa kokoontua säännöllisesti. Suurten ponnistelujen ja talkootöiden jälkeen, vuonna 1986, valmistui lopulta helluntaiseurakunnan rukoushuone.

Helluntailaisten telttakokoukset olivat aikoinaan tuttu näky paikkakunnallamme, laulu kuului kauas!

Seurakuntamme on nykyisin jäsenmäärältään pienentynyt väen ikäännyttyä, mutta toimintamme on silti edelleen aktiivista ja monipuolistakin. Säännölliseen toimintaamme lukeutuvat sunnuntaiset päivätilaisuudet, Sanan ja rukouksen illat torstaisin, rukoustunnit joka toinen lauantai-aamu, sekä säännöllisesti järjestettävät naistenillat. Lisäksi järjestämme yhteistyössä paikallisen ev.lut. kappeliseurakunnan kanssa mm. miesteniltoja ja muutoinkin pidämme heidän kanssaan yllä yhteiskristillistä toimintaa paikkakunnallamme.